Kimmietid

januari 25, 2010

Tittar på Familjen Annorlunda på TV

Familjer med 8-9 barn, hur i hela friden orkar de med det. Självklart mycket glädje också men bara tanken att fixa mat, handla, städa, hjälpa till med läxor, hinna ha lite kul tillsammans - för att inte tala om hur i hela friden de får ihop det ekonomiskt. Jag kommer själv från en ganska stor familj men vi var 5 barn och det var rejält utspritt åldersmässigt.

Vår lilla 2-manna-familj =) har ätit lax till middag, det var gott! Tror jag ska titta på någon film ikväll.

6 Comments:

  • At 2010-01-25 20:50, Blogger Hossan said…

    Jag tittade på "Sommaren med Göran" igår tillsammans med syster och M. Den var kul. M tyckte så synd om Göran. :-)

    M tackade för tröjan hon hade den på sig i skolan idag.

     
  • At 2010-01-25 22:32, Anonymous Annica said…

    Jag såg ocksåfam Annorlunda. Fattade inte hur man orkar med 8-9 ungar o planerar ytterligare en unge o till på det bor i lägenhet.Håhåjaja...

     
  • At 2010-01-26 09:22, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Visst var den mysig. Kul att M gillade tröjan, sonen hade bara den liggande.

    Annica: Helt obegripligt för mig. Vilken trängsel.

     
  • At 2010-01-26 10:14, Anonymous Pisan said…

    Gott med lax :-) Det hade vi i söndags. Ja du, hur orkar man med 8-9 ungar? Jag hade då inte gjort det, att ALLTID ha flera barn omkring sig känns tufft... Önskar dig en fin tisdag! KRAM!

     
  • At 2010-01-26 10:19, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Gott och nyttigt!
    Jag hade heller aldrig orkat. Det är nog aldrig tyst i ett sådant hem.

     
  • At 2010-01-26 12:26, Blogger Helga - precious said…

    Vet du att familjen från Uppsala bor i samma område som vi och deras ena dotter har gått i samma klass som min dotter. Lustigt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter