Kimmietid

januari 25, 2010

Tråkigt

Måndag igen, sonen har gett sig iväg till skolan. Han är hostig och förkyld men sa att han mår bra nog för att orka med så han gick.
Inga nya jobb att söka som dykt upp ännu så länge ska titta igen lite senare idag. Sjukt tråkigt är det att bara vara hemma, jag har väl inte vant mig ännu.
Min mamma var hemmafru och tillbringade sina dagar hemma men det var rätt stor skillnad eftersom hon hade 5 barn, jättestort hus och trädgård, då fanns det nog alltid att hitta på.
Riktigt kallt är det ute idag så jag får väl se om jag tar mig ut och promenerar.
En ljuspunkt är att det är lönedag, alltid välkommet och ännu mer så i Januari när man sträckt den förra lönen extra länge och dessutom haft mer kostnader med jul och allt.

Ha en bra Måndag.

3 Comments:

  • At 2010-01-25 08:46, Blogger Hossan said…

    Ja, nog är det tråkigt alltid.
    Svårt att hitta på något när "alla" andra jobbar.

     
  • At 2010-01-25 08:50, Anonymous -Nena- said…

    Ja usch idag är det kallt.

    Tråkigt att det inte kommit in något nytt. Hoppas att det kommer något under dagen.

    Det är nog lättare när det är planerat/man själv har bestämt att vara hemma än bli "tvingade" att vara det.

     
  • At 2010-01-25 09:01, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, du vet ju!

    Nena: Ruggigt kallt! Det stämmer nog att när det är självvalt så är det en helt annan sak.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter