Kimmietid

januari 22, 2010

Skadeglädjen.....

Har fått lite andrahands inside-information från jobb. Tydligen råder halvt kaos och personen som gav informationen var helt slut efter att försökt jobba för minst två. På min gamla plats är det tydligen ett hav av papper och ingen som riktigt vet hur det ska redas upp. Man kan verkligen kalla det "planering" när man skickar ut två från personalen på detta sätt. Kan inte låta bli att känna lite skadeglädje. Inte för de som ska försöka reda upp det men med tanke på chefen som förhoppningsvis lider av att ingenting blir gjort. En av de få saker han hade koll på var nämligen hur mycket jag fakturerat kunderna och hur mycket vinst det var på detta - inget har blivit fakturerat på två veckor nu. Ha Ha!
Visst kaos blir det också när folk inte vet vad som finns i lager, dessa uppdateringar gjordes också av mig - dagligen.
Kanske är jag lite rutten men det tar jag mig friheten att vara när jag njuter av detta.

6 Comments:

  • At 2010-01-22 20:02, Anonymous Annica said…

    klart du ska ha skdeglädje för deras beteende gentemot dig ocj övriga arb.kamrater som fick gå.
    Det har du rätt att ha.

     
  • At 2010-01-22 20:10, Blogger Kimmie said…

    Annica: Tack Annica, vet att du har det jobbigt just nu.
    Tänker på dig!

     
  • At 2010-01-22 22:18, Anonymous -Nena- said…

    Absolut inte!
    Att du är rutten, rätt åt bossen även om det är lite synd om de som får slita...

    Gotta dig du, det är du värd!!

     
  • At 2010-01-22 22:49, Blogger Kimmie said…

    Nena: Tack, jag vill inte vara den som glädjer sig åt andras elände men det känns ibland som om vissa kan förtjäna det =)

     
  • At 2010-01-22 23:56, Blogger Hossan said…

    De kan gott ha det! JÄTTESTORT SMILE på mina läppar när jag läser om kaoset!!!

     
  • At 2010-01-23 10:18, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, han kan gott ha det i varje fall =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter