Kimmietid

januari 21, 2010

I väntan på vaktmästaren

Jag har en kökslucka som lossnat i sitt fäste och han ska komma och fixa den.
Tyvärr så kunde han inte ge mig någon exakt tid utan ringer på när han fick tillfälle, inte den bästa lösningen men vi får väl se. Jag sa att jag nog går ut någon gång under dagen och då sa han att om jag inte var där så kom han bara tillbaka senare. Tydligen pågår något större arbete med ventilationen i ett annat hus och han sprang fram och tillbaka där när han behövdes. Har inte kommit igång med att baka eftersom jag tycker det kan vara lite bökigt att hålla på samtidigt som han ska jobba i köket.
Istället har jag rengjort alla övriga köksluckor och börjat damma lite.
Har läst ut den ena av böckerna jag lånade på biblioteket förra veckan den hette "Sekten" skriven av Jan-Sverre Syvertsen och var inte superbra men helt ok.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter