Kimmietid

januari 18, 2010

Ny Måndag

Har tittat runt lite igen om det finns något jobb att söka, det finns så många olika ställen att titta på. Hittade ett som lät bra förutom att man skulle tala flytande finska, inte något jag är så bra på. Min finska sträcker sig att jag kan säga "Jag älskar dig" efter att ha haft en halvfinsk pojkvän i tonåren, detta utryck används nog inte så ofta i jobbsammanhang =).
Sedan fanns det ett jobb som Medium, nja, inte min grej heller.
Får titta senare idag om det dykt upp några nya.

Ny snö har vi fått inatt, väderstationen jag fick av sonen visade igår att det skulle bli snö och den fick rätt igen. Sonen fick ta bussen.
Själv har jag precis kommit ut ur duschen och när mitt hår har torkat blir det eventuellt en promenad.

6 Comments:

  • At 2010-01-18 10:53, Anonymous Pisan said…

    Måste säga att jag är imponerad av att du redan är igång och söker jobb och kollar runt. Du är stark tjejen! Det är bra. GO GIRL! Här snöar det just nu och termometern ligger på nollan. Ha en fin måndag vännen! KRAM! :-)

     
  • At 2010-01-18 12:19, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack! Det är bara att kämpa på.

     
  • At 2010-01-18 14:18, Anonymous Annica said…

    Kan ge dig en mening till på finska..Men inte heller så lämplig att säga till folk :-)
    Tror du får sparken rätt omgående med den meningen tyvärr

     
  • At 2010-01-18 16:07, Blogger Kimmie said…

    Annica: Då är det nog bäst vi låter bli den =)

     
  • At 2010-01-18 16:14, Anonymous -Nena- said…

    Men va?? Kan du inte finska???
    ;o)
    Jag hoppas att det dyker upp något med lämpligt än medium.

     
  • At 2010-01-18 18:23, Blogger Kimmie said…

    Nena: Inte så vass på det =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter