Kimmietid

december 17, 2009

Svårt att hålla sig på vägen

För en del så var det ingen trevlig hemfärd. Vi åkte förbi 3 bilar som kört av vägen på sträckan hem från jobb. Usch, otäckt!
Nu har jag flyttat runt lite grejer här hemma och gjort ledigt julgransplatsen också har vi ätit middag, idag blev det färsk tortellini med ost och baconsås.

Fick en julklapp av en kollega idag, gulligt av honom - varje år så köper han något till oss tre tjejer på jobb. I år fick vi varsin stor kartong Merci-choklad.
Den gillar jag och sonen kommer säkert att hjälpa mig att äta av den när vi är lediga =).

Var snabbt inne på ICA också och köpte bröd som plötsligt bara var slut, stötte på Hossan där inne. Jag gick nästan rakt förbi henne för jag förväntade mig inte att hon skulle vara där. Så köpte jag en hundleksak till min kollegas lilla hund - hon vill inte ha något för att hon skjutsar mig men hon är tokig i sin hund så detta har hon säkerligen ingenting emot.

4 Comments:

  • At 2009-12-17 19:48, Anonymous -Nena- said…

    Ja det är många som åkt av idag.
    Maken och hans jobbkompis fick hjälpa en dam som körde av framför dem.

    Gulligt av kollegan att ge er en julklapp.
    Har aldrig smakat den chokladen, skulle man kanske göra.

     
  • At 2009-12-17 20:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Otäckt, man får vara glad så länge ingen blir skadad.
    Visst är det snällt av honom.

     
  • At 2009-12-18 08:24, Blogger Helga - precious said…

    Usch vad läskigt med så många avåkningar... Man vill helst bara vara inne när snön yr och det är halt...

    Vad gott med Merci till helgerna...

     
  • At 2009-12-18 08:45, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det är nog många som inte kör så sakta som det behövs när det är så halt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter