Kimmietid

december 17, 2009

Vackra, eländiga skitsnö!

Lite dubbla budskap =)- det är så vackert utomhus! Jag och Hossan fick en liten chock när vi kom ut från väninnan igårkväll. Visserligen snöade det när vi kom dit men det hade vräkt ner hela tiden vi var där och allt såg helt annorlunda ut.
Hade jag varit ledig nu så hade jag varit totalt positiv men så ser det ju inte ut.
Min cykeltur på 15-20 minuter är utbytt till promenader och bussresor på ca 50 minuter för att ta mig hit. Jag avskyr att åka buss! Trots detta kom jag först till kontoret och då var det jättesvårt att få upp dörren så fick jag stå där och svära en stund också. Nu börjar folk ramla in här och en del har ringt och sagt att de sitter i bilköer pga snön. Alltid samma kaos! Det kunde väl väntat en sketen vecka till?

Kvällen hos väninnan igår var jättetrevlig! Vi åt en god middag som var strimlad lövbiff med ädelostsås och snackade massor. Hon är alldeles nyförälskad och pratade lyriskt om denna perfekta man som hon hittat =) - glad för hennes skull och hoppas att det blir bra för dem framöver.

2 Comments:

  • At 2009-12-17 14:33, Anonymous -Nena- said…

    Håller med att det kunde vänta till jul i alla fall men vackert är det.

    Tråkigt när resan till jobb blir så mycket längre och bökigare.

    Låter som en trevlig kväll hos väninnan
    Härligt med nyförälskelse :)

     
  • At 2009-12-17 14:50, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är extra mysigt med snö till jul + fördelen att man kan stanna hemma på morgonen då.
    Ja, väninnan hon riktigt strålade!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter