Kimmietid

december 12, 2009

Välstädad lägenhet

Idag har städat och legat i större delen utav dagen. Har gjort en massa sånt som man inte gör varje gång man städar men som behövs lite då och då. Känns härligt och fräscht. En liten runda ut i solen har jag också hunnit med, fixade en julklapp till och nu är det inte så mycket kvar tills jag är klar.

Idolfinalen gick som jag ville igår, båda var jättebra men jag har gillat Erik bäst hela tiden (han och Tove). Ska bli spännande vad det blir av skivan han ska göra.
Nu tänkte jag sätta mig och skriva julkort, har skurit ner kraftigt på det eftersom så många numera hellre hör av sig via mail men en del släktingar och väninnor vill jag fortfarande skicka ett traditionellt julkort till.

Ha en skön lördagskväll!

6 Comments:

  • At 2009-12-12 18:25, Anonymous -Nena- said…

    Ett vanligt vykort är roligare att få tycker jag och jag skickar också några men inte så många som förr.
    Kul i mailen också men ett med snigelpost är ändå bäst.

    Vi höll på Calle här hemma men egentligen spelar det inte så stor roll, det kommer nog gå bra för honom och Tove i alla fall.

     
  • At 2009-12-12 18:51, Blogger Kimmie said…

    Nena: Visst är det mer speciellt med ett julkort som kommer med posten. Jag gillade Calle också båda killarna hade rockstilen och det är min favoritmusik. Jag tror nog att det går bra för båda och även Tove - hon är ju så väldigt ung.

     
  • At 2009-12-13 09:33, Blogger Helga - precious said…

    Jag skickar också vanliga julkort -det känns lite personligare ändå.

    jag tyckte också att Tove var en pärla... henne ser jag gärna mer av i framtiden. Men det var många duktiga som säkert kommer att lyckas.

     
  • At 2009-12-13 10:09, Blogger Hossan said…

    Jag är numera urdålig på att skicka julkort (förr skickade jag mängder), men har faktiskt lyckats få iväg några i år! :-)

     
  • At 2009-12-13 13:03, Anonymous Annica said…

    Skickar inte snigeljulkort längre. Har sparat in på den biten.
    Fast visst är det roligare med dessa kort än en massa mailjulkort. Det är liksom en annan känsla i snigeljulkorten.
    Det roliga med Idol är att segraren syns mindre än vad tvåan, trean gör. Ex Amanda hon syns mer än finalisten vem det nu var osv osv.

     
  • At 2009-12-13 13:16, Blogger Kimmie said…

    Helga: Visst är det trevligt med julkort som kommer i brevlådan.

    Hossan: Tänka sig, även du..fniss

    Annica: Det har blivit så många gånger en av de som syns mest är Måns Zelmerlöv och han kom femma.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter