Kimmietid

december 08, 2009

Fest och varsel

Lite underligt känns det. Vi fick först ett mail med en inbjudan till jobbfest nästa vecka och ett par timmar senare kom ett mail om att vi i början på nästa vecka senast bör veta var nedskärningarna som ska göras blir, inte nödvändigtvis vem det blir men på vilka avdelningar.
Blä! Så fin julklapp. Så oron fortsätter tillsammans med vilda spekulationer.
Försöker koppla bort det så gott det går så länge, det finns inget jag kan göra så länge jag inte ens vet vad som ska ske.

Ikväll ska jag försöka att inte tänka på det utan får se om jag/vi ger oss på att göra mer julgodis, jag är pigg på att göra kokosgodiset. Det ska stå länge i kylen och svalna innan man doppar det i choklad men själva jobbmomenten är inte så tidskrävande. Vi har färdig middag som kommer från frysen, två olika mexikanska rätter så då tar vi nog båda lite utav varje. Ska bara fixa lite sallad till det.

På lunchen idag var jag ute en tur och inhandlade en liten julklapp, min systers svärmor firar med oss och vi brukar ge varandra en liten bagatell bara eftersom vi firar ihop så jag köpte lite olika servetter och några fina ljus till henne. En dam på över 80 har som regel det hon behöver så det blir nog bra med det. Så nu är det inte så jättemycket kvar, ska ha något till min bror och till sonens pappa också har jag bara köpt någon småsak till Hossan så där får jag komma på något mer.

7 Comments:

  • At 2009-12-08 17:24, Blogger Helga - precious said…

    Fy tusan vad jobbigt!!!

    På mitt jobb har just 70 st sagts upp i dagarna. Som tur är inte jag. Kul julklapp som sagt!

     
  • At 2009-12-08 18:33, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det snurrar i huvudet hela tiden trots att man försöker låta bli att tänka på det.

     
  • At 2009-12-08 23:53, Blogger Hossan said…

    Märkligt att det alltid ska vara tråkiga saker innan jul eller fredagar före helg? Har folk inget vett? Håll käften och berätta något på en måndag och när de VET eller vänta till efter jul så att man kan få fira i lugn och ro ovetandes.

    Fast för de som får stanna blir det klart ett skönt besked och en härlig jul (kanske)

    Jag gillar småsaker, något annat behövs inte!!!!

    Alltsom ofta så tänker jag på hur skönt det är att ha dig som vän (säger det inte lika ofta): Du är bäst, bäst, BÄST! :-D

     
  • At 2009-12-08 23:55, Blogger Hossan said…

    Med folk menar jag alltså, arbetsgivare, facket, arbetsförmedlingen, försäkringskassan och dylika....

     
  • At 2009-12-09 08:35, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Oj, inte illa att vara bäst så här mitt på morgonen när man sitter här seg och med huvudvärk =) tack för den - du är inte så dum själv!

     
  • At 2009-12-09 13:06, Anonymous -nena- said…

    Jobbigt med sådana mail :(

     
  • At 2009-12-09 13:39, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, om något kan ta död på julstämning så är det väl något sådant.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter