Kimmietid

december 06, 2009

Enchiladas i magen

Sonen och jag har just ätit middag och nu är jag mätt och nöjd igen.
Blir nog lite glögg senare ikväll också - det är ju andra advent. Lussekatterna jag bakade blev jättegoda, tyvärr hade jag glömt bort att jag brukar göra dubbel mängd efter receptet så det blev inte riktigt så många som jag brukar göra. Jag får nog göra en omgång till en annan dag - sonen och hans kompis plus jag själv har provsmakat en del under dagen. I övrigt har jag fått gjort det jag tänkt mig och nu blir det nog bara soffan större delen av kvällen.

6 Comments:

  • At 2009-12-06 18:42, Anonymous Annica said…

    Gillar inte riktigt lussekatter men bakar det för makens och barnen del som tycker om dem.

     
  • At 2009-12-06 20:11, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag tycker de är jättegoda och sonen är helt tokig i dem =)

     
  • At 2009-12-06 22:39, Anonymous -Nena- said…

    Jag är ju inte så glad i just saffran men vi brukar vaka utan fast i år har vi inte planerat in något bak.
    Får kanske ta och göra det.

    Hoppas du haft en bra kväll i soffan.

     
  • At 2009-12-07 08:26, Blogger Helga - precious said…

    Ibalnd tycker jag det är roligare att baka när det en mindre deg. det blir så kaosartat när man bakar för mycket på en gång...

     
  • At 2009-12-07 08:40, Blogger Hossan said…

    Baka??? Fniss

     
  • At 2009-12-07 08:43, Blogger Kimmie said…

    Nena: Man kan ju alltid baka något annat om man inte gillar dem - hembakat är ju alltid mumsigt =)

    Helga: Det har du rätt i - det gick väldigt lätt så det gör inget att jag får göra det en gång till.

    Hossan: Det är gott =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter