Kimmietid

december 07, 2009

Nu har jag hittat till soffan

Det blev köttbullar till middag idag, färdigköpta sådana fixade bara potatis och sås. Sonen ska nog växa lite till för det var ju helt väldigt vad han kan stoppa i sig just nu =) sedan har vi gjort den första sortens julgodis, sonens favorit och den mest snabbgjorda - Chokladdoppade Marispanbollar - skönt att ha kommit igång med det också. Kanske blir en sort till gjord denna veckan.
Vi ska göra vår chokladkola och så har jag hittat ett recept på en sorts kokosgodis så den får det också bli så småningom.
Nu har jag just varit ute och satt upp en ljusslinga i buskarna utanför på framsidan av vår lägenhet - får hoppas den får vara ifred där. Alla vi på första våningen ska sätta upp någon belysning utanför så att det blir mysigt på gården. Nu ska jag slappa i soffan.

2 Comments:

  • At 2009-12-07 20:20, Anonymous -Nena- said…

    Chokladkola lät väldigt gott!

    Mysigt när alla sätter upp så i ett bostadsområde och jag hoppas den får vara i fred.

    Ha en skön kväll och sov sedan så gott.

     
  • At 2009-12-07 20:43, Blogger Kimmie said…

    Nena: Kolan brukar bli jättegod!
    Jag det blir nog fint om inte barnen spelar fotboll i buskarna eller så =)
    En skön kväll till dig med och sov gott.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter