Kimmietid

december 11, 2009

Uppskjutet besked

Alla har gått lite på helspänn idag ifall vi skulle få veta något om vad som ska ske på jobb - inget blev sagt och alla tycker det är obehagligt att fråga.
Precis innan vi skulle gå hem så kom ett mail som gav besked om att mötet med facket och upplysningar om vad som ska ske kommer först efter julledigheten. Facket har inte tid, massa andra företag i samma situation. På ett sätt är det jobbigt eftersom jag är typen som vill ha klart besked så att jag vet vad jag ska ställa in mig på men samtidigt lite skönt. Nu kan vi fokusera på julen och det andra får vi ta sen.

Nu är det i varje fall fredagkväll, sonen är hos sin pappa och jag är i full gång med min tvättid. Ska nog snart fixa till en burgare eller något att ha till middag, när jag inte har en hungrig tonåring hemma så äter jag när jag får lust till det.
Har plockat fram de saker jag köpt till sonen som julklappar och tänkte att jag ska slå in dem framför TV:n sen när jag tittar på idol. Har fått ihop hela nio saker, han har ju redan fått sin stora grej - den nya TV:n så detta är bara småsaker men det är ändå kul att det blir en del paket på julafton.

4 Comments:

  • At 2009-12-12 09:48, Blogger Hossan said…

    Både bra och dåligt med uppskjutet besked.
    Jag tycker att solen ska titta fram nu. Håller på med tvätten, men sen ska jag ut.

     
  • At 2009-12-12 10:05, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Du fick som du ville - solen är här. Det ser jättehärligt ut där ute. Ha den skönt!

     
  • At 2009-12-12 10:17, Blogger Helga - precious said…

    Kanske lika skönt att det dröjer lite till med beskedet så julen inte blir helt förstörd...

    Ska också kolla igenom vad som är klart beträffande ungdomarnas julklappar. Snart ska det slås in också.

    Sonen fyller ju den 23:e också - mycket nu!

     
  • At 2009-12-12 16:44, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, jag tror det är lugnare så ingen behöver blir deppig precis till julen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter