Kimmietid

december 13, 2009

Lucia

Idag är det Lucia och det har jag väl inte precis märkt av förutom att personalen på ICA hade glitter i håret. Vi hade lite lussefika i fredags på jobb med glögg och lussekatter så något lite firande blev det och ikväll gör sonen och jag säkert detsamma när han kommit hem från sin pappahelg.
Idag var det vitt på taken och vi har solsken - det är så uppiggande. Jag har varit ute en cykeltur och det var riktigt kallt därute.
Så har jag gjort mina vanligt söndags grejer, tvätten är struken och jag har varit och handlat. Nu så ska jag nog bege mig ner i källaren och kolla så att jag vet var allt är inför nästa helg då jag och sonen ska köpa julgran. Ser redan fram emot den, jag bara älskar att vakna på morgonen och känna doften av granen.

Hoppas ni har en fin Luciadag!

5 Comments:

  • At 2009-12-13 20:44, Anonymous -Nena- said…

    Har inte heller märkt av Lucia speciellt idag.

    I går gick jag saaaakta förbi granförsäljningen bara för att då njuta av doften en stund.
    Maken tål inte gran inne så vi har en i plast. Det var ju det eller utan gran helt och det hade jag inte klarat.

     
  • At 2009-12-13 21:21, Blogger Kimmie said…

    Nena: Absolut hellre plastgran än ingen gran, håller helt med.
    Det är mysigt med ljusen och dekorationerna också.

     
  • At 2009-12-14 08:24, Blogger Helga - precious said…

    lskar också att ha en äkta gran med doft, småkryp och allt... När vi satte upp julgranen ett år gick vattnet och sonen föddes strax därpå...

     
  • At 2009-12-14 08:38, Blogger Hossan said…

    Nej det blev inget lussande för mamma men hon blev glad för besöket.

    Det var längesedan jag hade julgran. Katterna lekte alltid med den så att både gran och annat låg på golvet när man kom hem. Sen blev det plastgran men då trodde de att julgransmattan var ett ställe där det var tillåtet att kissa...
    De senaste åren har jag inte julpyntat alls.
    I år har jag tagit fram julgardiner men de ligger fortfarande på byrån i hallen och lär väl ligga där även efter jul.

     
  • At 2009-12-14 10:08, Blogger Kimmie said…

    Helga: Oj, det var en våldsam effekt av grandoften =).

    Hossan: Katter och julgran går visst inte så bra ihop. Du får sätta upp den där lilla granen du köpte när du shoppade för ett tag sedan.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter