Kimmietid

december 14, 2009

Sonen fick stanna hemma idag

Surt, sista veckan på terminen när han nu har lyckats hålla sig i skolan hela terminen annars. Han har bara fått skippa en gympalektion tidigare pga hosta annars har han inte missat något. Han har skämtat om att han skulle göra som jag gjorde - jag missade inte en enda lektion i gymnasiet. (lyckades bli sjuk på loven istället.)

Han var online med ett gäng klasskamrater igårkväll och det var 3 till som kände sig sjuka så det är nog fler som är hemma idag. Sonen skojade om att det var farligt att idrotta så det var nog därför (de hade ju idrottsdag i förra veckan).

Nu kan jag bara hoppas att jag slipper smittan, har för mycket att göra inför julen för att ha tid med att bli sjuk - dessutom är det tråkigt att vara sjuk.

Hoppas ni har en fin Måndag! Här är det kallt och grått, lite små snöflingor föll när jag cyklade till jobb imorse.

6 Comments:

  • At 2009-12-14 12:49, Anonymous Ingela said…

    Hoppas att han kryar på sig snabbt!

     
  • At 2009-12-14 14:13, Blogger Kimmie said…

    Ingela: Tack Ingela, det hoppas jag också.

     
  • At 2009-12-14 17:26, Anonymous Pisan said…

    Hoppas du slipper bli sjuk! Det har man ju inte tid med nu ju. KRAM!!! :-)

     
  • At 2009-12-14 17:56, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Absolut inte!

     
  • At 2009-12-14 21:22, Anonymous -Nena- said…

    Hoppas verkligen att du slipper bli smittad.
    Känner samma här hemma, jag vill inte ha dotterns snuva.

     
  • At 2009-12-15 08:47, Blogger Helga - precious said…

    Bra ändå att bli sjuk i slutet av terminen. De flesta läxorna och proven är väl slut så det inte gör så mycket att man missar lite.

    Ps. Din länkadress hos mig är ofta fel. Det saknas ett i i Kimmietid och man leds fel... Jag tänkte bara att du kanske vill rätta till det så fler hittar in till dig. KRAM DS.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter