Kimmietid

december 15, 2009

Han går till skolan

Sonen hade inte bestämt sig igårkväll hur han skulle göra, men imorse bestämde han sig för att gå till skolan. Han har ingen feber men är förkyld och har ont i halsen.
Han skulle ta med sig halstabletter och näsdukar så går det säkert bra.
Det blir en kort dag eftersom de två sista lektionerna är för dem som behöver göra omprov eller har missat någon inlämningsuppgift och sonen är ikapp med allt.

Satt och slog in ytterligare några julklappar igårkväll, nu har jag faktiskt köpt nästan allt, har bara ett par småsaker kvar. Så skönt!
Så fick jag tag i min bror som jag har jagat ett tag utan resultat igår och han kommer också till mig på julafton så då blir vi i varje fall 3 syskon och det är ju inte så dumt.

4 Comments:

  • At 2009-12-15 09:29, Blogger Hossan said…

    Kan du ta bussen som går utanför din affär? Eller är det den i den andra gatan längre bort?

    Snart är det jullov för sonen

     
  • At 2009-12-15 09:31, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jag får ta den som går längre bort - annars får jag byta 2 gånger. Nu kan jag åka hela vägen med samma och så ta en liten promenad på slutet. (alltså du menar imorgonkväll va?)

     
  • At 2009-12-15 12:26, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att sonen kunde gå i skolan idag och att det är en kort dag.

    Härligt att vara nästan klar med klapparna.

     
  • At 2009-12-15 13:10, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, han ville så gärna gå.
    Nu är jag klar - var ute på lunchen =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter