Kimmietid

december 15, 2009

Sugen på julskinka

Blev jättesugen på en skinkmacka med stark skånsk senap, Mmmmmm.
Snart så blir det sådana, var iväg ute på lunchen och köpte den sista julklappen och då passade jag på och köpte julskinkan också. Nu ska jag bara hitta tid att göra vid den också och det lär jag väl inte få förrän på lördag men då blir det gott!
Då blir det en riktigt julig dag på lördag med skinkfixande och julgransinköp.

Sonen har klarat sin dag i skolan, han är trött men tyckte det var värt det.
Ikväll om vi båda orkar efter att middagen är undanstökad så har vi tänkt koka vår chokladkola. Får vi den gjord så är allt julgodis vi tänkt göra fixat. Chokladkolan är den mest tidskrävande, mest för att det blir mycket av den och det tar tid att sitta och packa in alla i papper. Men gott brukar det bli och det är det viktigaste.

8 Comments:

  • At 2009-12-15 17:10, Anonymous Pisan said…

    Ååååhhh nu blir jag också sugen! Det är ju så himla gott med julskinka :-)
    Önskar dig en fin tisdagskväll! KRAM! :-)

     
  • At 2009-12-15 18:45, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Visst ska det bli gott!

     
  • At 2009-12-15 20:44, Anonymous Micke said…

    Samma sug kände jag idag vid charken. Så sugen på skinkmacka men sambon styrde undan dessa tankar som tur är för den mackan ska jag äta dagen före och det enligt tradition :)

    Tack för inlägget och besöket :)

     
  • At 2009-12-15 20:58, Blogger Kimmie said…

    Micke: Det var min tradition tidigare också men jag blir nog lite tidig i år =)

     
  • At 2009-12-16 00:21, Blogger Hossan said…

    Men att bli sugen på julskinka, kan man väl inte bli.... Hi hi hi

     
  • At 2009-12-16 08:15, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Du är godisgris jag är matgris =)

     
  • At 2009-12-16 08:50, Blogger Helga - precious said…

    Vi väntar med julskinkan tills den 23:e. Först firar vi sonen födelsedag och sedan blir det skinkmacka på kvällen...

     
  • At 2009-12-16 09:40, Blogger Kimmie said…

    Helga: Så gjorde jag förr också men det blir att jag gör den klar några dagar innan för att hinna med allt och då måste jag bara smaka =) men granen ska vara på plats och sonen och jag ska ha skinkpremiär tillsammans - det är ett måste.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter