Kimmietid

december 24, 2009

Färdigfestat för denna gång

Vi har haft en trevlig dag/kväll. Vi träffades lite före tre som vi alltid gör, samlas framför Kalle Anka (som ingen egentligen tittar på längre) och dricker glögg.
En stund efter Kalle är det dags för julbordet. Alla åt med god aptit och även fast det blev en hel del rester så var det inte så illa som det brukar vara.
Så blev det dags för julklapparna och det är alltid kul. Fick jättefina saker en som jag tyckte så mycket om är min årliga julgranspryl från USA (det var i år flera) jag fick två små (ca 4 cm höga, med foten) såna där bollar man skakar så att det snöar. De var helt underbara och hänger nu i granen. De hade dessutom mitt och sonens namn på varsin. Så fina! Så fick jag en hel massa andra klappar och det fick alla andra också. Sonen fick några filmer, lite kläder, pengar, en necessär fylld med diverse lukta gott produkter och en massa annat. Sen satt vi och snackade och åt lite julgotter och hade det mysigt. Sist av allt kaffe och en god kaka min syster bakat och tagit med. Nu har jag tillbringat ett tag med att ställa iordning och nu tror jag att kvällen ska avslutas med nån film. Hoppas ni också haft det trevligt!

3 Comments:

  • At 2009-12-25 08:11, Anonymous Pisan said…

    Ja, nu är det färdigfestat för den här gången... Men snart är det ju nyårsafton :-D Önskar dig en fin juldag vännen! Kramis!!! :-)

     
  • At 2009-12-25 09:16, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, en fest i taget =) ha en fin juldag du med!

     
  • At 2009-12-25 13:34, Blogger Hossan said…

    Lyckad jul hos oss med!
    God fortsättning!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter