Kimmietid

december 21, 2009

Jag har gjort det igen

Varje år så säger jag till mig själv när vi ska köpa gran. - Nu ska du inte ha den största, inte den största - en som är lagom.
Jag har hittills aldrig lyckats övertyga mig själv. En gång för många år sedan när jag och sonens pappa bodde i city i en jättegammal lägenhet med nästan 3 meter till tak så släpade jag hem en torggran (alltså jag köpte en - jag tog inte den från något torg). Anledningen att jag tar upp det är att jag när jag äntligen kom hem ikväll så skulle jag med en gång vattna granen (foten är tom flera gånger om dagen) så när jag kryper där på golvet och fyller på med vatten så ser jag där underifrån hur hela alltet börjar tippa. Det blev en dykning in och hålla i foten och så gastade jag efter sonen. Han kom farande och kunde hålla granen upprätt medans jag fixade band som jag nu har satt runt stammen och sedan bort till värmeledningsrör som finns på väggen.
Vi fick rätt på det och sonen flinar och säger, typiskt dej mamma.

Efter detta elände så har vi ätit hamburgare (hemmafixade) till middag och så har jag redan gjort en pastasås som vi ska ha imorgon när Hossan kommer.
Nu måste jag koppla av lite.

6 Comments:

  • At 2009-12-21 20:30, Anonymous Annica said…

    Kan se mig Kimmie kasta sig som en amerikansk basketspelar rikta in sig på julgransfoten :-)Hon ser bollen hon ska fan ta den...Men för fixa målet så ropar hon in lagkamraten som kommer rusande till undsättning...JA DÄR SATT DE DEN!!! 1-0 mellan röda Kimmielaget och gröna granlaget

     
  • At 2009-12-21 20:33, Blogger Kimmie said…

    Annica: Underbar beskrivning! =)

     
  • At 2009-12-21 21:13, Blogger -Nena- said…

    *S* Gillar Annicas beskrivning.

    Då får vi hoppas att granlaget inte kvitterar nu då utan att de har fattat sin plats i lägenheten =)

     
  • At 2009-12-21 21:52, Blogger Kimmie said…

    Nena: Den var mycket målande! =)

     
  • At 2009-12-21 23:00, Blogger Hossan said…

    Du behöver inga katter som välter den. Bra beskrivet av Annica! :-P

     
  • At 2009-12-22 08:01, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Nej, granen kan själv =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter