Kimmietid

december 19, 2009

Idag är det julgransdag!

När sonen har tagit sig upp ur sängen så ska vi ge oss ut och köpa julgran, ska bli jättemysigt (ja, inte köpandet i sig men när den sen står på plats).

Festen igår var rätt trevlig, inte en av våra mest lyckade men helt ok.
Vi hade beställt julbord från ett ställe vi inte tagit ifrån tidigare och det kommer vi inte att göra igen. Det var ett konstigt och lite futtigt julbord.
Sillen var jättegod och även Janssons Frestelse smakade finfint. Sen fanns det något konstigt svampigt bröd (exakt en liten skiva per person) som man skulle bre på någon sorts pepparkakssmörja på, det smakade absolut ingenting. Det fanns en liten hög skinka och några laxbitar, köttbullar som var kryddade med kanel och det var väldigt mycket kanel. Vi blev mätta men jag tror inte någon var nöjd precis.

Vi bröt upp ganska tidigt och jag var hemma vid 23-snåret. Rätt skönt ändå för nu är man pigg idag. Nu ska jag slå in resten av julklapparna och ta en mugg kaffe.
Ha en skön lördag. (Förresten, nu snöar det igen)

5 Comments:

  • At 2009-12-19 10:12, Anonymous Annica said…

    Ingen julgran i år här inne. Äkta kan jag inte riktigt ha. Jo det går att ha bara jag inte rör den.
    Plastgranen blev som en skabbräv efter några år så den skrotades förr förra julen. Efter den har jag inte hittat en snygg annan plast så nu tycker vi det får vara. Och så har vi ju odjuren som klär av granen snabbare än man hinner klä på den. :-)
    Snöar här med...

     
  • At 2009-12-19 11:22, Blogger Helga - precious said…

    Vad mysigt att fixa med julgranen - det finns ingen mysigare känsla och doft...

    Trist att maten inte var bra. Hoppas ni hade kul ändå.

     
  • At 2009-12-19 11:27, Blogger Kimmie said…

    Annica: Kan var svårt när man har katter att ha gran.

    Helga: Ska bli jättmysigt! Vi hade ju trevligt sällskap i varje fall.

     
  • At 2009-12-19 20:02, Anonymous -Nena. said…

    Vad tråkigt att maten var så konstig med tur att det var trevligt sällskap i alla fall.

     
  • At 2009-12-19 20:17, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag brukar gilla när det görs egna varianter av vanlig mat men detta var bara märkligt - inte så gott.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter