Kimmietid

december 20, 2009

Fånig start på dagen

Den här tiden på året är alltid det första jag gör på morgonen att tända julgranen. Imorse gick jag då in och den ena ljuskedjan hade lagt av. Skitirriterande! Jag struntar i ljuskedjan men det är hemsk svårt att ta av en och sätta på en ny när granen är helt klädd. Jag fick klippa bort den gamla och så fick jag försiktigt sätta upp en ny det blev inte riktigt lika perfekt som innan med det får duga. Nu lyser det fint igen. Massor av snö hade det kommit under kvällen och natten, de hade inte hunnit skotta när jag skulle köpa ny ljuskedja så jag hade nästan snö till knäna på vissa ställen =)

Nu har en kompis till sonen dykt upp här, han ska sova över tills imorgon också så idag är vi en extra. Den här kompisen har vi känt sedan sonen började nollan, de gick inte i samma klass men skolan de gick på då var jätteliten så alla lärde känna varandra. De har hängt ihop hela tiden sedan dess.

Hoppas ni får en fin fjärde advent!

6 Comments:

  • At 2009-12-20 13:09, Anonymous Pisan said…

    Önskar dig detsamma, en fin fjärde advent! Kul när ungarna har såna goa kompisar sedan de var små. Mina har en kompis som de känt sedan innan de började på dagis :-) KRAM!

     
  • At 2009-12-20 13:29, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Det är kul med vänner man haft länge.

     
  • At 2009-12-20 13:57, Anonymous Annica said…

    Låter som ni har mer snö än oss för en gångs skull. I skåne blåser ju snö/regn sidlänges över till Danmark :-)
    Ha en trevlig 4:de advent

     
  • At 2009-12-20 14:15, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det var många år sedan jag såg så här mycket snö, ha det fint du med.

     
  • At 2009-12-20 21:11, Blogger -Nena- said…

    Jag hoppas att du haft en fin 4;de advent.

    Det är irriterande när de inte fungerar, det ska de liksom bara göra.

     
  • At 2009-12-20 21:40, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det hade varit bättre de inte hade funkat från början - det gick ju bra hela dagen igår. Nåja, nu är det fixat.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter