Kimmietid

december 23, 2009

Dan före dan

Hossan och jag hade en trevlig kväll tillsammans igår, jag hade önskat mig en bok och fick två också fick jag ett paket med någon sorts mikrofiber-diskhanddukar som tydligen skulle vara jättebra till glas. Dessa ska testas imorgon. Sonen fick en rolig bok och ett Axe-set och vi blev båda glada och nöjda. Till Hossan hade vi köpt lite av varje en del som hon hade önskat sig och lite annat smått och gott också.

Nu är det som sagt dan före dag och det var härligt att ingen klocka ringde 06,10 - istället gick jag upp vid lite över åtta och klädde på mig och begav mig till ICA med en gång. Tänkte det kanske skulle vara lite lugnare då än senare på dagen. Det var redan mycket folk men tack vara självscanningen så gick det rätt snabbt ändå. Så nu har jag handlat hem det sista som behövdes.
Annica: ICA-butiken hade finska "lådor" med morot, kålrot och någon med lever - tänkte först köpa en för att testa men kom fram till att jag just nu har så sjukt mycket mat här hemma så jag får se sen efter firandet om de har dem kvar. Nu har kaffet runnit ner och mina ägg är kokta så nu ska jag äta frukost.
Revbenen befinner sig redan i ugnen så jag är på gång.

Ha en fin dag!

6 Comments:

  • At 2009-12-23 11:01, Anonymous Pisan said…

    Önskar dig en fin dag också! Jag skall också till ica och får trängas med alla andra... KRAMAR!!

     
  • At 2009-12-23 11:09, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Hoppas du slipper trängas alltför mycket =)

     
  • At 2009-12-23 12:49, Anonymous Annica said…

    Morotslådan skulle du testat. De övriga njäää. Kålrotslådan är inte så jättegod. Troligen vad det leverlåda men den fattar jag inte varför de tagit dit för det är ingen julmat.
    Var o handlade det sista nyss själv. Fy fasiken vad folk är stirriga och nästan hyperventilerar då de ser att just det de ville ha är slut.
    Själv klarade jag mig med 10 varorskassan så lite jag behövde.

     
  • At 2009-12-23 13:40, Blogger Kimmie said…

    Annica: Då får det bli den om det finns kvar om några dagar.
    Jag hade inte heller så jättemycket kvar att köpa idag mest sånt som man vill ha helt färskt som bröd, grönsaker och lite annat smått. Folk är helt stressade.

     
  • At 2009-12-23 20:58, Anonymous -Nena- said…

    Det är skönt med självscanning så det går smidigt speciellt när det är sådana här dagar.

     
  • At 2009-12-24 09:30, Blogger Hossan said…

    Tack så mycket för senast! Mycket nöjd med kvällen och alla paketerna! Det var alldeles för mycket!!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter