Kimmietid

december 22, 2009

Så skönt det ska bli

Har sovit uselt inatt, det gick bara inte. Klockan 2 inatt låg jag och läste. Men det gör inte så mycket - jag ska jobba idag och sedan är jag ledig ända fram tills 4 januari, så skönt det ska bli
1½ vecka av lugna morgnar och bara mys.
Ja, imorgon har jag ju en hel del att göra - har gjort min lista på allt som ska göras så det blir nog bra. Det ska städas litegrann och så ska en hel del mat fixas och handlas osv.

Ikväll kommer Hossan, vi kör helt ojulig mat. Julmat får man sen ändå.
Sist Hossan var hos mig så sa hon att hon var sugen på något så enkelt som Spagetti med köttfärssås så det blir det. Har man ett glas rödvin till och kanske lite vitlöksbröd så blir även denna måltid lite festlig. Ska bli trevligt!

7 Comments:

  • At 2009-12-22 10:15, Blogger Hossan said…

    MUMS!

    Jag somnade inte heller förrän vid två men jag har inget jobb att gå upp till och har fått sova skönt.

    Nu ska jag slå in julklappar och sen ska jag ut på stan - fick lönen idag - och sen ska jag till mamma innan jag kommer till dig!

    See You!

     
  • At 2009-12-22 10:20, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Vi synes ikväll.

     
  • At 2009-12-22 12:04, Anonymous -Nena- said…

    Vanlig mat kan bli väldigt trevligt med rätt tillbehör.

    Tråkigt att du inte kunde sova. Skönt att du får lite ledighet nu och kan ta igen det.

    Ha det så trevligt!

     
  • At 2009-12-22 12:31, Anonymous Annica said…

    Julmat får man nog av ändå så du gör helt rätt och väljer annan rätt att bjuda på. Fasen där fick jag till det RÄTT bra :-D
    Skönt med lång ledigt

     
  • At 2009-12-22 13:17, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det blir säkert gott! Nästäppa bland annat som hindrar sömnen.

    Annica: Du har så rätt!

     
  • At 2009-12-22 15:31, Blogger Helga - precious said…

    Sådana listor har nog de flesta kring jul... Bra att ni äter ojuligt... det blir mycket julmat ändå sedan...

     
  • At 2009-12-22 15:36, Blogger Kimmie said…

    Helga: En lista gör det lättare att ha koll på allt - sen känns det skönt att stryka efter hand också.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter