Kimmietid

december 23, 2009

En liten paus

Det var en bra idé att vara ledig idag, så slipper jag ha så bråttom.
Sonen har städat sitt rum och gjort fint till Undulaten, själv har jag nyss städat badrummet och mitt sovrum och ska nu dammsuga vardagsrummet. När det är klart kan julklapparna hamna under granen, mysigt! Sonen tänker gå hem till sin pappa sedan och vara där ikväll. Hans pappa ville träffas någon extradag nu då alla är lediga, sonen är ju annars bara hos honom varannan helg så det kan vara kul för dem med en extrakväll. Nu ska jag ta ett tag till och sedan blir det nog soffan med en bok en stund.

6 Comments:

  • At 2009-12-23 17:43, Anonymous Annica said…

    Handlade sista julklappen i eftermiddags. Det var äldsta sonen som gav mig budet att göra det för han själv är usel på just det han skulle ge till sin flickvän.
    Annars håller jag på nu att rulla köttbullar och skinkan är i ugnen för griljering efter gårdagens ugnstekning.
    Sen är det inte mer att göra än värma upp allt inför morrn och koka potatis i princip.

     
  • At 2009-12-23 19:27, Blogger Kimmie said…

    Annica: Skönt när det mesta är förberett. Mitt jobb imorgon är Janssons Frestelse och Ris a la Malta och en massa som ska skivas och läggas upp fint. Klapparna ligger under granen här och det ser mysigt ut.

     
  • At 2009-12-23 21:01, Anonymous -Nena- said…

    Skönt när allt är så gott som fixat.
    Här hemma är det också ris a la maltan som ska göras i morgon sedan är vi redo för tomten ;)

    Ha en riktigt god jul!

     
  • At 2009-12-23 22:26, Blogger Kimmie said…

    Nena: Då får vi hoppas att tomten kommer =)

     
  • At 2009-12-24 09:32, Blogger Hossan said…

    GOD JUL!

     
  • At 2009-12-24 09:42, Blogger Kimmie said…

    Hossan: GOD JUL!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter