Kimmietid

juni 24, 2012

Spännande kväll för sonen ....

... men han är såklart helt lugn =), jag har kollat hans väska ett antal gånger så att allt är med och ställt en miljon frågor om allt han ska ha koll på. Ikväll ger han sig iväg på första utlandsresan där ingen förälder är med och visst känner man lite oro. Jag har egentligen ingen anledning att vara orolig, han är ansvarsfull och smart och reser med goda vänner som är av samma sort, men det är nog inbyggt i mammarollen att alltid oroa sig lite även när de är stora. Om någon timme ska vi äta middag tillsammans, det blir hans favorit - Ryggbiff med pommes och beasås, tja för min del blir det grönsaker istället för pommes men det ska bli gott. Han ska inte iväg förrän vid 21,30 ikväll då han blir hämtad av en av kompisarnas föräldrar och skjutsad till stationen där de ska ta tåget till Kastrup. Man minns ju hur kul och spännande det var =)

2 Comments:

  • At 2012-06-26 12:29, Anonymous helga said…

    Det går säkerligen bra. Vår son ska göra sin fjärde resa i sommar utan oss. Men han är ju ett år äldre.

     
  • At 2012-06-26 16:39, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det tror jag med! Han har hört av sig och har det bra i värmen.
    Man vänjer sig också vid att de gör mycket själv nu när de börjar bli stora. Min son gör sin andra resa med vänner redan i Augusti så han får mycket vana på en gång =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter