Kimmietid

juni 13, 2012

Den stor dagen närmar sig!

Imorgon är det dags! Världens bästa son tar studenten! Jag har sedan jag kom hem från jobb varit igång med förberedelser, så mycket som möjligt vill jag göra i god tid. Så ikväll har den tidigare ugnstekta fläskfileén hamnat i sin italienska marinad så att smaken riktigt hinner kommer till sin rätta. Jag har lagt upp skinkor och salami snyggt på fat och gjort en pastasallad. Alla minipajer, kycklingspett och extra fläskfilé ifall det tar slut ligger och tinar på köksbordet. Så har jag rört ihop två såser med turkisk yougurt som bas, den ena med en massa fetaost och örter i, den andra med vitlök och örter. Har varit ute och torkat av utemöblerna och satt på bordsförlängningen där ute - vi hoppas ju på fint väder om det inte skulle bli så är det inte så svårt att bära in dessa möbler. Slängde ihop en kladdkaka också, eftersom tårtan vi beställt är av prinsesstyp (fast ser ut som en studentmössa) så tänkte jag att det kanske kommer någon som inte gillar grädde - då kan det vara bra att ha. Sonens kostym, skjorta och slips är framhängd och lite annat fixande har det också blivit. Sonen själv är hemma hos en kompis här i närheten, de skulle se en film tillsammans. Efter en superintensiv arbetsdag (inget nytt) så är jag nu rätt trött och unnar mig ett glas vin och en stunds soffhäng. Det ska bli jättekul imorgon!

2 Comments:

  • At 2012-06-14 13:54, Anonymous Pisan said…

    Hoppas verkligen att vädergudarna är snälla mot er! Grattis sonen till studenten! :-) Kramisar från mig! ♥

     
  • At 2012-06-16 13:57, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Vädret var sådär, men det regnade i varje fall inte =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter