Kimmietid

juni 01, 2012

Speedad

Är helt uppe i varv, men jag känner inte att jag mår dåligt av det så det är nog ok. Det är totalstressigt på jobb och samtidigt är det en del som ska fixas inför den kommande studenten =). Idag har varit den mest stressiga dagen sedan jag började på detta jobb och det säger inte lite. När jag kom hem var jag så i farten att det snabbt blev besök på ICA sedan fixade jag en omgång minipajer som nu ligger i frysen. Har sedan tidigare gjort en omgång mini-parmesanpajer och nu gjorde jag en omgång mini-salamipajer. Kycklingfilé ligger och tinar i köket nu, imorgon ska jag göra kycklingspett. Har dessutom tvättat och fixat en del annat. Man blir väldigt effektiv när man rusat runt i flera veckor. Imorgon ska jag också på fest hos min syster, tyvärr har vi just nu något som liknar höstväder hoppas det blir bättre. Det är stugfest och blir mycket roligare om solen tittar fram. Problemet är att stressen gör att jag blir sjukt trött på kvällarna så jag hoppas att jag lyckas sova lite längre imorgon så att jag kan vara lite extra social. Om vädret är anständigt funderar jag dessutom på att cykla ut och se om en klänning som jag vill ha finns, provade en på en KappAhlbutik i veckan som jag tyckte så mycket om. Men den var för stor och så klart fattades storleken jag vill ha, det fanns mindre men det går ju inte heller. Det är lite konstigt med kläder just nu, har tappat en del kilon och en del kläder känns för stora, samtidigt vill jag tappa lika mycket till och då känns det onödigt att lägga pengar på nya kläder men en klänning som ska sitta ganska löst kan jag nog ha rätt länge ändå. Har under veckan klippt av mig ca 1 dm hår och är supernöjd med det "klippet" - stortrivs med min nya frisyr =). Tyvärr finns det oftast något mörker som hänger över oss ändå - Finaste Hossan förlorade sin älskade katt igår och jag vet hur hårt hon tar detta, det var en familjemedlem. Har tänkt på henne hela dagen mitt i all rusning. Nu tittar jag samtidigt på Lets Dance och hejar stenhårt på Anton.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter