Kimmietid

maj 11, 2012

"Nya kläder"

Har lyckats bli av med 5½ kg och har på detta sätt hittat en massa nygamla kläder som passar fint =). Jättekul att rota runt i klädkammaren och upptäcka att många plagg som bara hängt där i några år plötsligt passar helt perfekt! Dessutom känns de som nya eftersom jag inte kunnat ha dem under den tid jag jobbat på detta jobb så jag har inte sprungit runt i dem där förr. Nyttigt och billigt sätt att förnya garderoben. Lite retfullt att min senast inköpta jeanstunika har blivit något för stor men det kan det vara värt. Är helt överförtjust i mitt promenadband, världens bästa sätt att enkelt och inte allt för tidskrävande få motion. Detta plus skärpning i kosten har gett resultat. Nu kämpar jag mot nästa mål - 5 kg till. Tänkte att jag kanske kunde få känna mig lite fin till systersonens bröllop i sommar, kanske man skulle satsa på en klänning i så fall - det har jag inte haft på mig på många år.

7 Comments:

  • At 2012-05-11 20:49, Anonymous oskrivnablad said…

    Wow vad duktig du har varit!!! Och vilken bra belöning med "nya" kläder som inte kostar något :-)

     
  • At 2012-05-12 12:47, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Tack, det känns jätteskönt i kroppen =)

     
  • At 2012-05-14 13:09, Anonymous helga said…

    Jätteskönt att tappa några kilo om man har några för mycket från början. Bra gjort av dig!!!

    Kul med kläderna också...

     
  • At 2012-05-15 18:49, Blogger Kimmie said…

    Helga: Inte så dumt att bli av med lite onödigt =)

     
  • At 2012-05-16 14:20, Blogger -Nena- said…

    Grattis till viktnedgången =)
    Kul att "förnya" garderoben gratis ( nåja du har ju betalt för det innan men ändå ) ;)

     
  • At 2012-05-16 14:20, Blogger -Nena- said…

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

     
  • At 2012-05-16 19:22, Blogger Kimmie said…

    Nene: Jovisst har jag köpt det tidigare men det är lite "preskriberat" - ett par år sedan så det känns som gratis =). Känns skönt att bli av med en del extra kilon.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter