Kimmietid

april 01, 2012

Påsklov

Jag ser verkligen fram emot påsken, en helg som varar i hela fyra dagar =)!!!.
Nu har sonen påsklov efter en helg med högskoleprov och idag jobb hos en "granne" som ville ha källaren tömd så där tjänade han några hundralappar. Några av dessa använder han ikväll då han och ett gäng kompisar skulle på bio. Jobbet var hos samma "granne" (något kvarter bort) som han jobbat hos tidigare då med att röja upp trädgården.

Vi har vidrigt väder här i Malmö ikväll, det regnar småspik och blåser =( hoppas det blir lite bättre inför påsken.

Jag längtar riktigt ordentligt efter påskhelgen oavsett vad vädret hittar på, det har varit sjukt stressigt på jobb och jag känner verkligen att jag behöver några hemmadagar.

Har ikväll pratat länge i telefon med min fina syster som nyligen kommit hem efter en efterlängtad semester på kanarieöarna, den blev inte som de tänkt sig - engelska "fotbollsfans" tog över hotellet vilket gjorde att de knappt vågade simma i poolen för det kunde plötsligt kastas möbler i den, de var konstant berusade och slog in dörrar och saboterade. Min syster med make fick byta hotell efter en vecka och det blev bättre men inte bra. Surt när man längtat efter semester. De har begärt ersättning för resan och jag hoppas de får det - orättvist annars.

4 Comments:

  • At 2012-04-03 13:32, Anonymous Pisan said…

    Hoppas de får ersättning. Det var ju ingen semsester att ha det så. Fy.Förstår att du längtar till påskledigheten. Efter den så börjar väl nedräkningen till semestern? Det är ju en del helgdagar som det blir ledigt också innan det blir sommar. Ha en fin påsk vännen! Kramar! ♥

     
  • At 2012-04-03 18:03, Anonymous Helga said…

    Jag förstår att du längtar efter lite ledigt! Fy, vilken jobbig semester din syster fick - de borde verkligen få lite återbetalning efter sånt stök...

     
  • At 2012-04-03 19:53, Anonymous -Nena- said…

    Förstår att du längtar till påsken och jag hoppas att ni får en bra sådan.

    Hoppas verkligen att din syster får ersättning för det lät inte så en skön semester.

     
  • At 2012-04-04 19:07, Blogger Kimmie said…

    Pisan, Helga och Nena: Ja, jag hoppas verkligen de får någon kompensation - det är inte rätt när det blir så. Sen är det egentligen inte resebolagets fel utan de eländiga huliganerna. De borde ersätta alla de förstörde för - det var ju fler lidande på hotellet.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter