Kimmietid

mars 23, 2012

Annorlunda

Under denna vecka har jag varit på rättegång - suttit med och lyssnat på sonen och hans vänner som vittnat mot rånare och våldsmän. Jag är stolt över min son och glad att han och hans vänner är helt underbara. Alla deras vittnesmål var tydliga, intelligenta och huvudsakligen fyllda av fakta men även en del känslor. Underbara, kloka ungdomar!!!

Jag och pappan till en av hans vänner (denna pappa har jag aldrig träffat förr, vi var stolta tillsammans). Sen finns det såklart tragik i detta. En 20-årig pojke som är i djupt missbruk och en annan som nekar till allt trots att det finns ett flertal vittnen - men man får ingen rätt att råna, misshandla och hota andra oavsett bakgrund.

Det krävdes mod att stå upp där och säga sanningen och de gjorde ett fantastiskt jobb - efter över 4 timmar så gick sonen och jag ut och åt lunch tillsammans. Vi satt länge och pratade om vad som hänt och det kändes bra.

1 Comments:

  • At 2012-03-25 13:51, Anonymous helga said…

    Tufft av grabbarna att stå upp för sin rätt men visst är det tragiskt med de andra också...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter