Kimmietid

mars 29, 2012

Någon snackar om snö i nästa vecka

Den personen bara måste ha fel!!! Nu har man fått in den rätta vårkänslan och jag kan stå ut med att det är lite kallare några dagar men där går gränsen! =)
Veckan har gått snabbt så här långt, hade trevligt hos väninnan i Tisdags, igår blev det träning och en skön kväll hemma, idag har jag varit halva dagen på utbildning och det var en bra bit från jobb. Jag hatar att åka buss så jag tog cykeln och har nog cyklat ett par mil idag, härligt!

Ikväll tog vi restmiddagar så istället hann jag med en snabb tur till ICA, köpte en påskskinka som såldes för 24,90/kg. I julas köpte jag en skärmaskin så när jag kom hem ställde jag mig och skivade skinkan (den var färdigkokt) i tunna fina skivor och har nu massor av jättebilligt och gott pålägg i kyl och frys - kände mig präktigt ekonomisk nu =). Efter middagen har jag renbäddat min säng så inatt ska jag sova extra gott!

6 Comments:

  • At 2012-03-30 08:17, Anonymous Helga said…

    Skärmaskin skulle man ju bara ha! Det blir ju så fint när man skivar med en sån... Vad härligt att få fin skinka till lågpris :)

    Vill inte ha mer snö nu!!!

     
  • At 2012-03-30 16:53, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det blev fina tunna skivor. Det är ingen tjusig maskin jag köpt en enkel som kostade 250,- men jag har mycket glädje av den.

     
  • At 2012-03-31 10:06, Anonymous Pisan said…

    Neeej! Ingen mer snö nu! Hoppas verkligen att vi slipper det. Nu har man ju verkligen vårkänslor, det är så härligt med alla blommor och knoppar och fågelsången. Önskar dig en fin lördag vännen! Kramar! ♥

     
  • At 2012-03-31 14:17, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack det samma Pisan, här blåser det en hel del men solen är framme =)

     
  • At 2012-03-31 14:29, Blogger Hossan said…

    Snö? :( Måste vara ett aprilskämt så det blir säkert så, bara det försvinner fort!!!

     
  • At 2012-03-31 17:09, Blogger Kimmie said…

    Hossan: INGEN SNÖ!!! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter