Kimmietid

maj 26, 2012

Städning pågår

Känns nästan lite dumt att städa när det är så fint väder ute men dammtussarna förökar sig för snabbt om jag inte jagar fatt på dem =). Städade nyss en hylla i sonens rum (det borde han göra själv) tänkte att om han såg hur fint det blev i den så ökar kanske lusten att ta den andra själv. Nu är alla tidningar i tidskriftshållare och böckerna står i fina rader och allt annat är avtorkat och rent. Tonåringar har en förmåga att bara lägga grejer på hög - inte snyggt. Ska snart ge mig på mitt eget sovrum som är mer lättstädat för jag har inte en massa prylar överallt på samma sätt. Där är mest bara att damma, dammsuga och torka av golvet. Ikväll är det dags för Melodifestivalen och då håller jag tummarna för vårt svenska bidrag som är det bästa på mycket länge.
 
Hit Counter
Free Counter