Kimmietid

maj 23, 2012

Det är riktig högsommarvärme

Hoppas bara att det inte blir som förra året när det var jättefint i maj och sen inte mycket mer. Men man får njuta så länge det varar! =). Jag har det superstressigt på jobb så därför har jag inte orkat skriva så mycket här. Men njuter av kvällarna gör jag! Ikväll ska det snart grillas här hemma, det bli fläskkarré, pommes till sonen grönsaker till mig som tillbehör, ska bli gott. Sedan ska han iväg och lyssna på någon konsert som en kompis (en han haft sedan mellanstadiet) ska uppträda i med sin skola. Imorgon är det min tur att ge mig iväg ut på kvällen, en kollega tipsade om att ett band som ska spela på en klubb här i Malmö där hon kände en del av musikerna så jag och min företrädare på jobb ska gå dit tillsammans. Vi bestämde att träffas ganska tidigt så kan vi hinna med kaffe och snack först och sedan vin och musik =). Ska bli trevligt! Jag är så helt slut när jag kommer hem att jag inte känner för att hitta på så mycket men när man tar sig över den tröskeln blir det alltid kul. För att adressera något helt annat så har en gammal bloggvän som inte längre bloggar men som läser här ibland drabbats av en stor tragedi i sin familj och ifall hon eller någon vän till henne skulle titta in så vill jag säga att jag tänker på henne. Inget är värre än att förlora en närstående alldeles för tidigt.

5 Comments:

  • At 2012-05-23 19:38, Anonymous oskrivnablad said…

    Ush, lider med din bloggvän :-( det där är min värsta mardröm.

    Hoppas du får en mysig kväll imorgon och visst är det som du beskriver det.. kommer man bara över tröskeln finns det mer energi och ork än man trodde var möjligt :-)

     
  • At 2012-05-23 19:58, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Tack, tror säkert det blir trevlig imorgon.

    Kan inte tänka mig något värre än att förlora familjemedlemmar i förtid, illa nog att förlora dem när det är naturligt att förlora dem.

     
  • At 2012-05-23 21:53, Anonymous helga said…

    Tråkigt med din bloggvän... Här i stan har en kvinna i min älder just dött. Jag umgicks lite med henne när barnen var små på öppna förskolan. Jättesorgligt!

     
  • At 2012-05-26 22:09, Anonymous Anonym said…

    Tack Kimmie för omtanken. Mitt liv verkar bestå av sorger. Mellansonen, mamma, lillesyster o nu maken. Jag är så trött så trött nu att jag inte finner ord över. Står ibland i huset som jag nu tömmer. Vet inte vilken ände jag ska börja. Plockar här och plockar där..Försöker organisera men totalt omöjligt. Försöker jobba men även där sker förvirring. vill inte gå hemma och tänka, se, höra och vara. Det känns som en vägg byggs upp bara..Energin är totalt tömd. /Annica

     
  • At 2012-06-05 19:34, Blogger Kimmie said…

    Annica: Livet är j-vla orättvist ibland. Hoppas du har någon att luta dig på när det blir för mycket.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter