Kimmietid

juni 05, 2012

Så bra det kan bli!

Tänker tillbaka på den där dagen när jag fick beskedet att jag skulle bli av med mitt förra jobb (oron, rädslan), det känns så länge sedan och det har ju gått ett par år. Ibland blir förändring som man inte bett om själv ändå till det bästa, mitt jobb är otroligt stressigt men all den bekräftelse jag får från chefer och kollegor är ovärderlig. Mycket sällan går det en dag där jag inte känner att jag är uppskattad - idag har jag slitit som få. Viktiga dataprogram funkade inte när det var stor tidsbrist. Stressen på detta jobb har gjort mig lugnare, jag vet att jag inte kan påverka yttre faktorer men att jag kan fixa det mesta när allt fungerar. Så många kollegor har idag uttryckt sin uppskattning, blev vid några tillfällen nästan lite rörd =). Fick dessutom hejarop via mail från en chef när jag kommit hem. Jag hade mycket bättre lön på mitt gamla jobb men jag cyklade sällan hem med ett stort leende. Ibland blir det så bra ändå!

3 Comments:

  • At 2012-06-06 04:35, Anonymous helga said…

    Hoppas du får en löneökning så småningom men annars är det ju allra viktigast att man trivs. Härligt med ett sånt jobb!

    Hoppas studenten gick bra! Här funkade allt perfekt!

     
  • At 2012-06-06 09:20, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det ska väl komma någon gång.
    Studenten har vi inte haft än det är inte förrän nästa vecka.

    Kul att er gick bra!

     
  • At 2012-06-06 23:12, Anonymous -Nena- said…

    Härligt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter