Kimmietid

juni 09, 2012

Trevlig studentfest

Det var trevligt i Torsdags, skönt att gå bort och äta god buffé med trevliga människor. Vädret var på bra humör och vi kunde sitta i tältet de satt upp i trädgården. Sen blev det lite sömn innan jag var tillbaka på jobb igen klockan 6 på morgonen igår. Man får undan mycket när ingen stör. När eftermiddagen kom var jag så slut att jag knappt orkade sitta. Kvällen blev väldigt lugn, somnade på soffan klockan sju, vaknade till vid nio och tittade en stund på TV innan det blev läggdags. Nu sitter jag här vid köksbordet och steker fläskfileér samtidigt som ska serveras kallt på sonens studentfest på Torsdag, den ska ha en italiensk örtmarinad över sig sedan. Har tidigare gjort två olika minipajer en med parmesan och en med salami, en omgång kycklingspett ligger i frysen ska göra en till imorgon. Så ska vi ha ett fat med lufttorkade skinkor och salamikorvar också, den biten är ju lätt, bara att lägga upp snyggt. Potatissallad köper jag färdig och så ska det fixas lite sallader, kalla såser och frukt. Idag ska lägenheten städas och tvätten tvättas. Jag vet hur man roar sig!?

2 Comments:

  • At 2012-06-09 20:39, Anonymous Oskrivnablad said…

    Med det tempot förstår jag att du somnar i soffan klockan sju ;-)

     
  • At 2012-06-09 20:45, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Ibland blir det lite för mycket, men jag vet att det är tidsbegränsat - men visst, ser fram emot sommar och semester.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter