Kimmietid

juni 26, 2012

Sonen har det bra

Han har hört av sig några gånger och verkar stortrivas i Turkiet, de har det lite lyxigt eftersom de fått låna ett hus som ena kompisens släkting brukar hyra ut och det är tydligen stort och fint och ligger 50 meter från stranden. Han säger att han badar mer än han gjort på flera år och att de har det kul, tror jag det =). Själv har jag passat på och jobba lite extra nu när jag är själv och bara slänger ihop något lätt till middag när jag kommer hem. Visst har det blivit lite lugnare på jobb men det är ändå väldigt mycket. Jag ska hinna med allt som vi tidigare varit två om under sommaren så att allt är i ordning när ruschen börjar igen och dessutom vara borta i fyra veckor, då har annars kollegan funnits där och jobbat på när jag var ledig och tvärtom. Men det får helt enkelt lösa sig, mitt problem är nog att jag har svårt att släppa taget och vill att allt ska vara lika bra som innan. Senare i veckan ska jag iväg på grillfest med gamla kollegor, hoppas att alla inbjudna kan komma för det hade varit härligt att träffa dem =). Jag vet bara att jag och en dansk f.d kollega har tackat ja. Jag var snabb på att ge besked så hon visste inte då om resten kunde. Det har varit en del kul senaste tiden också, i förra veckan hade vi en träff med nuvarande kollegor som var riktigt lyckad. Det var inget fixat av jobbet utan en kollega drog igång det, vi blev över 40 personer som först hade lite aktivitet och sedan en rolig kväll på restaurang. Har också unnat mig en extra lång lunch en dag då vi var fyra kvinnor på jobb som gick ut och en god lunch och hade mycket att snacka om - mysigt. Nu ska jag hitta lite energi och byta lakan i våra sängar så får jag sova extra gott inatt.
 
Hit Counter
Free Counter