Kimmietid

februari 18, 2011

Härliga fredag!

Så skönt det är med Fredag, tvätten är igångsatt och jag ska bara ha en skön och avkopplande kväll. Kvällen med pratkamraten var toppen, vi hade så mycket att prata om - mycket snack blir det förstås om våra nya jobb som vi båda stortrivs med! Parmesanpajen jag gjorde var helt ljuvlig, vansinnigt onyttig men ibland får man vara lite extra lyxig =).
Om någon är intresserad så finns receptet på "Bloggfamiljen" där går man in på "Matplatsen" där finns en massa härliga recept. Men jag kan säga att den innehöll en hel (200g) färskriven Parmesan, 2 dl creme fraiche, 2 dl grädde och en del annat. Perfekt till en rejäl sallad. (Kan föreställa mig att den varit perfekt till skaldjur) Den kommer jag att göra fler gånger. Sonen som inte gillar paj i vanliga fall - älskade den - kan ha att göra med att han är tokig i Parmesan precis som jag och som jag vet att Pratkamraten också är.
Sedan har det varit ett par upptagna dagar på jobb och nu känns det härligt med en lugn och skön fredagskväll med Let´s dance och ett glas vin.

3 Comments:

  • At 2011-02-18 19:36, Anonymous Helga said…

    Visst är det ljuvligt med fredagskväll och t o m jag är ledig i helgen... Njuter! Pajen låter ljuvlig!

     
  • At 2011-02-18 20:00, Anonymous -Nena- said…

    Ha en skön fredagskväll och helg!

     
  • At 2011-02-19 08:20, Anonymous Pisan said…

    Oj vad mumsigt det låter! Härligt med helg. Hoppas du får en fin lördag! Kram! ♥

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter