Kimmietid

februari 01, 2011

Sömnlös

Inatt har jag nästan inte sovit alls! Ibland känns det så men inatt var det så - min jobbdag har därför varit lååång, tung och rolig. Kollegan var också jättetrött så vi har fnissat och tramsat oss hela dagen (ja, vi har skött vårt jobb såklart men fnissat mycket när vi kunnat).
Det fanns ingen anledning till min sömnlöshet egentligen, men det kändes som om hjärnan har haft gasen i botten och tankar har bara rusat genom skallen på ett sätt som gjorde det omöjligt att somna. Jobbigt var det och jag hoppas på bättre sömn inatt.

Ikväll testades ett nytt recept till middagen, det blev en falukorvsgryta med chili/paprikacremefraiche, curry och purjolök - sen åkte lite av varje med som inte fanns i receptet för att få till den rätta smaken. Till detta blev det ris - det blev ganska gott faktiskt.

Hoppas ni har haft en toppentisdag =)!

3 Comments:

  • At 2011-02-01 22:48, Anonymous -Nena- said…

    Jobbigt när man inte kan sova speciellt om man måste fara iväg och jobba på dagen.
    Hoppas du får sova gott i natt i alla fall.

    Kul med något nytt i gryorna, det blir ju lätt att man gör sådant som man brukar.

     
  • At 2011-02-02 09:32, Anonymous Helga said…

    Jag blir också fnittrig när jag är trött och det kan ju faktsikt vara ganska kul! Ite lika kul när man ligger där och vrider sig i sängen dock...

     
  • At 2011-02-02 18:24, Blogger Kimmie said…

    Nena: Fick sova bättre igårnatt så det känns lite lättare nu.

    Helga: Dagen var kul men det blir jobbigt i längden när man är SÅ trött.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter