Kimmietid

januari 20, 2011

Imorgon är det fredag

Har haft en actionfylld dag på jobb och en härlig kväll. Jättemysigt att äta en god middag tillsammans med sonen. Det har varit mycket denna veckan och jag ser fram emot helgen.

Fick ett mail som jag av ren elakhet njöt av (alla har vi nog en liten djävul någonstans inom oss).
Rapport från gamla arbetsplatsen - Chefen som lät mig och 8 andra duktiga människor gå - många av oss i fel ordning för att han ville behålla sina nyanställda kompisar - HAN HAR FÅTT SPARKEN! Nu snackar vi inte överflödig personal utan - DU-HAR-GJORT-ETT-USELT-JOBB- OCH-FÅR-GÅ-SPARKEN. Det tog tid för ledningen som sitter i annat land att se verkligheten men jag är förutom att jag är "något" skadeglad dessutom glad för att de gamla kollegor som jag gillar nu slipper bli behandlade sämre än de förtjänar.



6 Comments:

  • At 2011-01-21 04:25, Anonymous Anonym said…

    Det var på TIDEN!!!!
    Måste vara en underbar känsla!
    /Hossan

     
  • At 2011-01-21 17:05, Anonymous Pisan said…

    Men gud vad härligt att höra att det finns en viss rättvisa här i världen ändå!!! Vad härligt för dina f d kollegor. Önskar dig en fin helg! Kram! ♥

     
  • At 2011-01-21 21:15, Anonymous Helga said…

    Skönt att det finns någon rättvisa här i världen :)

     
  • At 2011-01-21 22:29, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det förtjänade han och inte bara för att jag förlorade jobbet - han var verkligen inte bra på sitt jobb.

    Pisan: Är verkligen glad för de som nu lidit och gått till sitt jobb med obehag.

    Helga: Det känns helt rättvist!

     
  • At 2011-01-24 10:20, Anonymous Annica said…

    Äntligen en rättvisa!
    Inte för vara grym o så men man kan ju bara hoppas att han får ett h-e att hitta ett jobb som ev andra haft efter de/du fått aluta.
    Helst extra länge ska det ta.

     
  • At 2011-01-25 00:42, Anonymous -Nena- said…

    Instämmer med alla.
    Det var på tiden och vad bra att det finns rättvisa!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter