Kimmietid

januari 08, 2011

Det mesta av julen borta

Nu finns bara ljusstakarna i fönsterna kvar och gardinerna och de får vara med en vecka till, vill inte riktigt ge upp allt på en gång =). Jag brukar vänta till tjugondedag Knut men kände att det var bättre att ta ett rejält ryck idag än att ha det efter jobb i veckan. Det ser alltid lite tomt ut när allt det röda försvinner men samtidigt fräscht och nu går vi mot vår!
(Så länge jag inte tittar ut kan jag i varje fall inbilla mig det)
Idag är det faktiskt någon plusgrad och man hör hur det droppar därute, det är dock så otroligt mycket snö att det kommer nog att ta ett bra tag innan allt är borta och det finns också stor risk att det kommer mer.
Nu är det meningen att jag ska ta itu med en rejäl storstädning men det får bli en liten paus först, det var en hel del jobb att få bort alla julprylar.

Ha en skön helg!

3 Comments:

  • At 2011-01-08 18:58, Anonymous Helga said…

    Jag tar allt kring tjugondag knut... Det är fortfaradnde så mysigt tycker jag med granen och det andra!

     
  • At 2011-01-09 00:08, Anonymous -Nena- said…

    Imorgon ska jag försöka plocka ut det mesta av vår jul, får passa på när jag har lite hjälp hemma.

     
  • At 2011-01-09 11:42, Blogger Kimmie said…

    Helga: Visst är det mysigt =)

    Nena: Skönt med hjälp.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter