Kimmietid

januari 04, 2011

Avkopplad

Dessa fem lediga dagar har varit underbara, inte så att jag gjort så mycket speciella saker utan för att jag riktigt hunnit koppla av, sova ut och dessutom fått fixat en hel del ärenden som annars blir jobbiga på kvällar nu när jag åker buss.
Det blev en promenad idag också, dock inte lika lång jag har varit och inhandlat nya huvudkuddar till mig och sonen på rea. Sköna kuddar som kostat runt 300,-/styck kostade nu 120,-/styck - mer lagom pris. Vi får väl se om vi sover extra gott inatt =). Det blev till att ta bussen hem från inköpsrundan för det hade varit lite väl klumpigt att gå omkring med stora säckar med kuddar.

Resten av dagen har jag bara varit hemma, småfixat lite och mest av allt varit lat. Nu ska jag snart sätta igång med kvällen middag. Vi ska ha oxstek och därför får jag börja snart för köttet ska ju stå på spisen ett par timmar. Passar bra med sådan mat en sådan här dag när man bara är hemma och tar det lugnt.

Imorgon är det jobbdags igen fast det blir bara en dag för på Torsdag är det helgdag igen.
Känns helt ok att jobba imorgon är väl bara den tidiga starten som kanske kommer att ta emot lite när klockan ringer =)
 
Hit Counter
Free Counter