Kimmietid

februari 12, 2011

Paj i ugnen

Idag har vi en härligt fin dag här i Malmö, det är kallt men ingen snö. Klarblå himmel och strålande solsken - skönt!
Idag har jag varit ute och cyklat en del, började med en runda för att köpa födelsedagspresent till min syster som fyller år ganska snart. Det blev ett halsband och en scarf båda jättesnygga och jag hoppas hon tycker lika mycket om dem som jag gjorde direkt.
Sedan var jag hemma om och så blev det en runda till Ö&B också, en massa hushållspapper, folie och liknande inhandlades där.

Ikväll kommer Hossan hit, vi ska titta på Melodifestival tillsammans och äta middag. Just nu har jag desserten i ugnen. Jag har gjort en rabarber och björnbärspaj som jag hoppas inte blir för sur - jag glömde sockra direkt på bären men det är en hel del socker i geggan som är ovanpå så förhoppningsvis blir det gott. Middagen blir något med Kassler, jag hade en stor bit i frysen och tänkte hitta på något gott med den.

Ha en skön lördag - hoppas solen lyser på er med!


2 Comments:

  • At 2011-02-13 09:03, Anonymous Helga said…

    Mysigt med Mello-kväll. Jag tittade också med familjen (inte sonen då). det var flera bra låtar tyckte jag...

    Christian W var min favorit...

     
  • At 2011-02-13 11:05, Blogger Kimmie said…

    Helga: Visst är det, min son är inte heller intresserad =).
    Jag tyckte också att Christian W var en som skulle gått direkt till globen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter