Kimmietid

februari 06, 2011

Gulaschgryta på gång

Det doftar gott här hemma, alla härliga kryddor som puttrar med köttet gör mig hungrig.
Vid sex-tiden ska vi äta. Har varit en lugn och skön söndag - en del småfixande som planering av våra middagar under veckan - blir en lite konstig vecka eftersom sonen ska vara kvällskurslärare ett par kvällar under veckan. Skolan ska ha en kurs för vuxna som inte klarar av datorer och han blivit tillfrågad att vara en av lärarna =) det klarar han säkert bra! Han är lite nervös efter att de fått ha testlektion med lärarna som elever och han tyckte att de ställde så otroligt dumma frågor =). Kul idé är det i varje fall, några andra elever ska lära pensionärer att använda mobiltelefoner.

I övrigt har jag gått och nynnat på låten "Me and my drum" hela dagen - den har satt sig som klister. Texten är väl inte precis fantastisk men det är inte Dannys låt heller - men partymusik är det från båda.


6 Comments:

  • At 2011-02-06 18:52, Anonymous Helga said…

    Det var faktiskt min afavoritlåtar som gick direkt vidare...

    Kul att sonen ska få vara lärare. Bra idé att de uunga kan lära de äldre om teknik med datorer och telefoner...

     
  • At 2011-02-06 19:31, Blogger Kimmie said…

    Helga: Mina favoriter också! Sällan man får precis som man vill =)

     
  • At 2011-02-06 22:40, Blogger Hossan said…

    Samma här "me and my drum" rullar i huvudet som en evighetsjingel :)

     
  • At 2011-02-06 22:40, Blogger Hossan said…

    Han kommer att klara jobbet galant!

     
  • At 2011-02-07 10:01, Anonymous Pisan said…

    Vilka bra idéer det där med att lära föräldrar om datorer och pensionärer mobiltelefoner, jättebra verklingen! Min favorit var Danny :-) Men det kan ändra sig, jag behöver höra låtarna några gånger och det brukar då ändra sig. Då gillar jag låtar som jag först ratade :-) Ha en fin måndag vännen! Kram! ♥

     
  • At 2011-02-07 19:14, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Tror jag också =)

    Pisan: Visst är det smart.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter