Kimmietid

december 16, 2010

Nu räcker det...

Idag har det kommit ett par decimeter snö, grannarna har byggt Malmös största snögubbe (kanske inte, men ovanligt stor för oss här i söder).
Jag min dåre cyklade till jobb imorse - då var det nästan ingenting men jag hade ju hört att det skulle komma massor, och massor har det kommit. Jag bestämde mig för att släpa hem cykeln ändå och det tog nästan en timme. Det var så mycket snö att på många ställen rullade inte hjulen.

Nåja, hem kom jag och sedan gick jag direkt till ICA och köpte hem tacotillbehör tills imorgonkväll så kan jag bara gå hem och stanna hemma då =). Jag hade tänkte byta lakan ikväll men jag tror jag tar det imorgon istället, tvättiden är inte förrän på Lördag.

Hoppas ni har det bra i vintervädret =)

4 Comments:

  • At 2010-12-16 23:01, Anonymous -Nena- said…

    Ja idag har det verkligen kommit snö.
    För min del får det gärna vara snö nu när julen närmar sig men att det blåser gillar jag inte.

    Sklnt att bara kunna komma hem och sen inte behöva ut igen.

    Ha en fin fredag

     
  • At 2010-12-17 12:19, Anonymous Helga said…

    Jag blev tvungen att plocka fram pulkan när jag skulle gå o handla...

     
  • At 2010-12-17 19:24, Anonymous -Nena- said…

    Och idag kom det lite till, i alla fall här.

    Ha en fin helg!

     
  • At 2010-12-17 20:20, Blogger Kimmie said…

    Nena: Snön är vacker men gör livet så j-kla besvärligt.

    Helga: Rolig användning av pulkan =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter