Kimmietid

december 02, 2010

Inatt ska det komma jättemycket snö....

...NÄÄÄÄ! Detta är löjligt, en del sträckor från bussen imorse hade jag snö till knäna. En del av personalen, de som bor på vischan stack hem vid lunch idag för då hade det varnats från alla håll och kanter om hur hemskt det ska bli ikväll/natt. Vi är i början av December och jag är less på vinter.
Min vanliga 15 minuters cykeltur har ändrats till ca 1 timmes bussresor, hade det inte varit så halt så kunde jag gått hem snabbare men det är glashalt under snön - igår halkade jag omkull på väg till bussen. Idag kom i varje fall den första bussen bara ca 10 minuter senare än den skulle. Jag hoppade av vid det stora köpcentret igen och stack snabbt in och köpte mig en snygg sjal sedan var det helt kört när jag kom ut igen så det blev ännu en snöpromenad hem. Behövde dessutom besöka ICA lite snabbt och sedan blev det middagsfixande, disk, sy ihop en söm på ett par byxor jag ska ha imorgonkväll och nu sitter jag här och är trött =).
Imorgonkväll är det julfest med jobb, blir nog kul - helst vill man inte gå ut igen när man kommit hem men det blir julbord med underhållning (vad som är underhållningen är hemligt). Har fått höra att det brukar vara fantastiskt fin mat och förra året hade de haft en riktigt känd komiker som underhållning så det finns lite förväntningar.
Sömmen i svarta byxorna är lagad, fin sjal med röda inslag och några små guldstänk (lite juligt) är inköpt och ska pryda min mörkröda kavaj - jag är nog redo för fest tror jag =)

2 Comments:

  • At 2010-12-03 08:33, Anonymous Helga said…

    Ja herregud vilket snökaos vi har i år och som sagt bara i början av december.

    Vad roligt det låter med festen!!

     
  • At 2010-12-03 17:58, Anonymous Anonym said…

    Hoppas att du har superkul! /Hossan

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter