Kimmietid

december 01, 2010

Köttfärssåsen puttrar

Middag är på gång, är så trött idag. Full rulle har det varit hela dagen - har haft väldigt kul också men mycket har det varit. En del av det roliga var när jag och en kollega skulle sätta ihop en plastjulgran - jag var jätteupptagen - telefonen ringde hela tiden och folk dök upp från alla håll och behövde min hjälp - samtidigt skulle vi sätta ihop den här granen då. Den var i fyra delar förutom foten och jag sa med en gång att det där ser ut som toppen - sen var jag upptagen ett tag och ser när jag är klar att han skruvat fast toppen i foten ?! =) - eehhh, det går inte att sätta fast några fler delar nu sa jag - ojdå sa han som nog inte var så intresserad av att sätta ihop en gran =). Så småningom blev den fin. Några andra satte i dekorationerna och julstämningen infann sig.
Utöver detta har jag varit inblandad i allt möjligt under dagen, detta är det bästa med detta jobb - allt händer och du kan omöjligt förutse hur din dag ska se ut. Slutade lite tidigare eftersom jag börjat tidigare - hade för en gång skull tur med bussarna. Första bussen kom efter 5 minuter, gick in i en affär när jag hoppat av den och när jag kom ut kom nästa buss direkt.

Nu ska jag unna mig ett glas vin till maten, lite fest mitt i veckan =)


5 Comments:

  • At 2010-12-01 17:56, Anonymous Pisan said…

    Klart man skall ha fest mitt i veckan! Hoppas kvällen blir fin! Kram! ♥

     
  • At 2010-12-01 18:05, Anonymous -Nena- said…

    Inte så lätt att sätta ihop en gran inte *fniss*
    Skönt att det inte blev så lång väntan på bussen idag.

     
  • At 2010-12-01 19:12, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Visst kan man unna sig det =)

    Nena: Nä, man kan också göra det svårare än det är =) om man vill.
    Härligt med bussar som kommer när JAG vill =)

     
  • At 2010-12-02 09:16, Anonymous Helga said…

    Det låter som du var värd det där vinet...

     
  • At 2010-12-02 18:48, Blogger Kimmie said…

    Helga: Lite guldkant på vardagen kan man väl unna sig ibland =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter