Kimmietid

december 04, 2010

Det doftar av saffran

Lussebullar har det bakats här idag, vilken härligt julig doft =). Det är nog mer än jag som tagit denna lördag till bl.a detta för det doftar mycket av saffran i trappen.
Tvätten är också snart avklarad plus att jag när jag var och handlade imorse köpte en plastgran.
Jag är inte förtjust i den men om något år är är rätt för att testa så är det i år.
Jag kommer bara att vara ledig på helgdagarna, om det nu inte blir så att jag inte får någon förlängning för då är jag ju hemma helt efter nyår - men hoppet lever än även om det börjar bli jäkligt frustrerande att gå och vänta på besked.
Eftersom den är av plast så bestämde jag och sonen oss för att sätta upp den redan denna helgen.
Så den står på plats och belysningen sitter i - sonen och jag ska klä den med resten av prylarna ikväll har vi planerat. Sonen är just nu iväg med några kompisar på stan därför sparar vi det till senare.
Igår var det julfest med jobbet och maten var verkligen superfin, har aldrig sett så många olika sorters lax på samma julbord, mums! Mätt blev man som bara den och sedan var det ett band som jag inte kommer ihåg vad de hette men de var bra som spelade.
Det blev dock en rätt tidig kväll, jag gillar inte att dansa speciellt och när volymen kom upp så högt att det inte gick att prata blev det lite småtrist. Titta på folk är kul men inte hur länge som helst. Fick dessutom erbjudande om skjuts hem av en kollega så då passade jag på att slippa den tråkiga bussen.

Ha en härlig Lördag!

4 Comments:

  • At 2010-12-05 08:12, Anonymous Pisan said…

    Vi har också plastgran. Jag är allergisk. Men det funkar bra och den vi har är ok. Jag och barnen bestämde igår att vi skall klä den nästa söndag när de kommer hit igen från sin far. Då åker det nog fram lite tomtar också :-)
    Julbordet med all lax lät mums :-) Hoppas du får en fin andra advent! Kram! ♥

     
  • At 2010-12-05 13:09, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Jag är också lite allergisk, fick utslag över hela armarna förra året plus att näsan blev täppt och jobbig. Ha en fin advent du med =)

     
  • At 2010-12-05 13:27, Anonymous Helga said…

    Mysigt med saffransdoft i huset... då vet man att det snart är jul. Vi bruukar ha vanlig gran så den tar vi in lite senare i huset...

    Kul med fest! Hoppas du får besked snart!

     
  • At 2010-12-05 14:39, Blogger Kimmie said…

    Helga: Luktar gott! Jo, vår tradition är också riktig gran och den har alltid tagits in den 20:e december men nu när vi testar plast för första gången så kunde vi lika bra börja på en gång =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter