Kimmietid

juli 27, 2010

Rapport från Amsterdam

Sonen ringde igår och berättade att de var framme och allt var bra och idag har jag fått ett mail från honom där han berättar att de bl.a varit på en diamantfabrik. Han höll också med om att där var väldigt vackert.
Hans pappa har tjatat inför resan om en sorts skräpmat som finns i Holland som heter Kaassouffle och han hade testat detta och höll med sin pappa =)
Något som förvånade mig de gånger jag varit där är den otroliga mängden skräpmat som fanns där, skulle nästan säga att de klår USA - fast deras portioner är mer rimliga. Allt du kan tänka dig friteras, en som jag gillat var en stor friterad boll fylld med nudlar och jordnötssås. Nyttigt, njä=).

Fick ett samtal under eftermiddagen från en firma jag sökt jobb hos och de ville ha dit mig för intervju. Om jag inte redan hade skrivit på papperna för det jobb jag nu fått så hade jag gjort det men nu kändes det bara fel. Synd att de inte ringde för ett par veckor sedan. Nåja, får väl se det som något positivt - jag har tydligen blivit bättre på att skriva ansökningar eftersom jag nu lyckas väcka intresse. Det jobb jag har tagit kan vara en bra erfarenhet även om det inte skulle bli någon förlängning efter årskiftet, det är en helt ny branch och en helt annorlunda miljö än vad jag är van vid.

2 Comments:

  • At 2010-07-27 22:28, Anonymous Anonym said…

    Låter helt klart som ett ställe för mig :-P

    Det är kul när man får respons på sina ansökningar!

    /Hossan

     
  • At 2010-07-28 13:21, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Visst är det skönt att få respons.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter