Kimmietid

juli 21, 2010

Telefonväckning x 2

Ställde inte väckarklockan idag för första gången på länge på en vardag, jag har velat vara uppe och igång när det har funnits chans att någon kunde ringa från något jobb jag sökt så självklart så ringde telefonen och väckte mig imorse =).
Det var min rådgivare från trygghetsrådet som ringde och grattade till jobbet, sedan stack jag iväg hemifrån bl.a till Möllevångstorget för inköp av frukt och grönt och sedan iväg för att köpa ny säck med grillkol när jag var iväg hade sonen blivit väckt av min blivande chef som ringde och skulle bestämma tid för mig att komma dit och skriva på papper =). Han fick tag i mig på mobilen och på fredag ska jag dit och fixa formaliteterna.
I övrigt idag har jag gjort något halvtokigt men kul, jag har beställt en ny TV.
Får en rätt rejäl sista lön på fredag från mitt gamla jobb - beroende på sparad semester och en massa sådant och vår gamla TV har lite underligheter för sig nu som att stänga av sig själv helt plötsligt så det började bli dags ändå.
Hittade en fin en på Sommarrean som vi ska få hemlevererad inom en vecka =)
Vad kul det ska bli med en stor, fin platt-tv =)

2 Comments:

  • At 2010-07-21 21:52, Anonymous -Nena- said…

    Kul med ny tv.
    Vår tjocktv mår inte så bra just nu.
    Den startar inte alltid när vi vill, den är inte kompis med DVD´n och ibland tappar den ljudet.
    Fast just nu så dog tvättmaskinen så nu får vi hålla tummarna att tv´n bara är lite sommartrött ;)

     
  • At 2010-07-22 09:04, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är nästan alltid så att saker går i sönder flera stycken på en gång. Retfullt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter