Kimmietid

juli 17, 2010

Njuter av 70-talet

Fniss, känner mig något gammal när jag sitter här och njuter av tv-programmet "The Seventies" blev besviken när jag insåg att det bara var 30 minuter långt =).
Jag var visserligen väldigt liten i början av 70-talet men med många äldre syskon så var man ändå med och lyssnade. Min ex-man som är 9 år äldre än mig brukade skoja om att han hade minnen från när Beatles slog igenom i USA och att jag hade minnen från när de splittrades (detta var bara hans lustiga historia jag kommer inte ihåg det heller).
Härlig musik och mysiga berättelser var det i tv-programmet så den serien ska jag komma ihåg att titta på eller spela in.
Musiken var fantastisk men frisyrerna och klädstilen är inget man längtar till precis.

3 Comments:

  • At 2010-07-17 22:09, Anonymous Anonym said…

    Men du kunde texterna (ha ha ha) och envis som synden var du på att du sjöng rätt :-D

    /Hossan

     
  • At 2010-07-18 11:22, Anonymous Helga said…

    Missade tyvärr det programmet, men sådanan program brukar vara mysiga att se...

     
  • At 2010-07-18 11:24, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Yep, inte lätt att vara liten.

    Helga: Det var jättebra och det kommer fler delar.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter