Kimmietid

juli 12, 2010

Så är man ett år äldre

Dags att fylla år igen, ännu ett år äldre =). (inte så farligt känner mig inte lastgammal än). Har fått en massa gratulationer redan via facebook, Stay Friends och SMS - den fantastiska tekniken.
Sitter nu här och svettas som vanligt, har tagit en dusch idag och känner redan för den andra trots att klockan bara är 12 - men jag får lugna mig lite.
Har varit ute en liten cykeltur i hettan för att inhandla lite Rosévin till ikväll också har jag varit på ICA och köpt grönsaker som ska vara på Smörgåstårtan som jag ska bjuda på. Det blir ett litet kalas bara jag, sonen, Hossan och min syster och det räcker bra (brukar inte fira speciellt mycket). Smörgåstårtan började jag på igår för att den ska "gegga" till sig så det är bara topplagret som ska bestå av ägg, räkor och grönsaker som är kvar att fixa. Sedan har jag varit slö och köpt en färdig liten prinsesstårta - vem vill baka i denna värmen?
Så det ska bli trevligt =) vi får väl se om det går att sitta utomhus ikväll, det är tveksamt gårdagens regn och åska hjälpte bara tillfälligt.
 
Hit Counter
Free Counter